BANDIRMA VAPURU
Gemi 1878 yılında İskoçya'nın Glasgow kentinde Mac. Intyre Paisley - Huston and Cardett tersanesinde 21 sıra numarası ile 279 grostonluk yolcu ve yük vapuru olarak inşa edilmiştir.[1] Geminin ilk sahibi Dussey and Robinson şirketi gemiyi Trocadero adı altında 5 yıl çalıştırdı. 1883 yılında Yunanistan'daki H. Psicha Preus Firmasına satıldı. Kymi adını alarak, geminin Londra'da olan kaydı Pire Limanına alınmıştır. 1890 yılında H. Psicha Preus firması gemiyi başka bir Yunan firması olan Cap. Andereadis firmasına satmış, 12 Aralık 1891 tarihinde kaza sonucu batmış, aynı yıl içerisinde yüzdürülüp Kymi adı ile İstanbul Rama Derasimo firmasına satılarak İstanbul Limanına kayıt edilmiştir.
1894 yılında o zamanki Deniz Yolları İşletmesi anlamına gelen İdare-i Mahsusa'ya nakledilmiş ve Türk bayrağı çekilerek, adı Panderma olarak değiştirilmiştir. Marmara Denizi kıyılarında, Tekirdağ, Mürefte, Şarköy, Karabiga, Erdek arasında yük ve yolcu seferleri yapmıştır. İdare-i Mahsusanın statü değiştirerek 28 Ekim 1910 yılında Osmanlı Seyrüsefain İdaresi (Osmanlı Denizcilik İşletmesi) olunca geminin adı Bandırma olarak değiştirilerek posta vapuru haline getirilmiştir.
Samsun Atatürk Anıtı (Onur Anıtı)
Samsun’un simge yapılarından biri olan Atatürk Anıtı, Avusturyalı heykeltıraş H. Kriphel tarafından bronz malzemeden yapılmıştır. Heykel, 15 Kasım 1931 senesinde bir vapur yolculuğu ile Samsun’a ulaşmıştır. 15 Ocak 1932 senesinde ise heykelin açılışı gerçekleştirilmiştir.
Yaklaşık 4 metrelik bir kaide üzerinde yükselen bu görkemli heykelim toplam yüksekliği ise 8,85 metredir. Heykelde şahlanmış bir at üstünde Atatürk’ün kılıcına uzanması tasvir edilmiştir. Heykel, Atatürk Parkı içinde yer almaktadır. Heykelin bulunduğu nokta, Mustafa Kemal Atatürk’ün Samsun’a ayak bastığı yer olması nedeniyle de büyük öneme sahiptir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder